Viser opslag med etiketten Anbefalinger. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Anbefalinger. Vis alle opslag

30.04.2012

De smukkeste bikini'er

Har du nogensinde set en bikini, som var så fin, så fin, at du synes den var for god til at bade i? Det havde jeg ikke - før jeg opdagede Hanne Bloch! Hendes bikinier fås kun i udvalgte butikker i Københavnsområdet og så på hendes webshop, shop.hanne-bloch.com. Jeg faldt over hendes super feminine og unikke design på DesignerForum denne weekend - spottede på lang afstand den her virkelig fine bikini og gik så helt opslugt på opdagelse i det ene stativ, som hendes stand bestod af, hvor den ene efter den anden helt uimodståelige bikini eller badedragt var linet op. Jeg var solgt - som så mange andre. For med sine feminine, unikke bikinier har Hanne ramt noget helt rigtigt - et behov hos os piger, som ikke mange andre har set. For bikinien er et eller andet sted en fantastisk ting - så hvorfor bliver den altid designet med udgangspunkt i, at vi kun skal bruge den, når vi er på stranden eller ved poolen? Det er ikke formålet med Hannes bikinier - de skal bruges under løse, transparante sommertoppe og -kjoler, som så tit ikke er velegnede at have en bh inden under, men hvorimod en bikini bringer noget sexet, feminint og luksuriøst til looket. Og så er de så få og unikke, at du næsten er garanteret at have den for dig selv! Efter min opfattelse helt rigtigt set af Hanne - nu får jeg med garanti brugt alle mine halv-gennemsigtige kjoler med underlige udskæringer en hel del til sommer.

Min nye Hanne Bloch bikini - sart rosa med gyldne detaljer...

18.04.2012

42 Raw - Man bliver overrasket!

Selv var jeg ret skeptisk. Rawfood, er det ikke sådan noget med kedelige, smagløse grøntsager uden noget fylde? Det er en stor misforståelse, som mange mennesker, der ikke har vovet sig ind i det forholdsvis nye madfænomen, hvor intet må tilberedes over 42 grader, deler. Jeg har været på 42'Raw i Pilestræde bare to gange, og må sige at er blevet ligeså positivt overrasket begge gange. Maden er super lækker, virkelig smagfuld, snasket på den gode måde og fyldig. Desuden kan man tydeligt smage, at det hele er hjemmelavet af gode råvarer. Og så er det jo helvedes sundt og det rene energi-boost! Det er helt sikkert blevet én af mine favoritter i KBH - en af de klart bedre madoplevelser, hvor maden er så inspirerende, at jeg får lyst til at gå hjem og igang med at afprøve det. Mums!
Raw-lasagne med pladder af squash og fyld af persille-pesto, tomater, valnødder, cashewnødder, gul peberfrugt, spinat og solsikkekerner til 98 kr. Nyd en lækker smoothie til - den med jordbær og ingefær er skøn.

Hyggelig, skæv indretning med sidepladser ud mod vinduet og op ad væggen, lidt som i et teater...

Slut af med en kop te fra Tante T og en Energy ball med bl.a. abrikos, valnødder, kakao og kokos til 32 kr. som her.. eller en af raw-cookie eller rosmarin-kiks med græskarkerner.




17.04.2012

Anbefaling: Flyt med osten...

'Hvem har flyttet min ost?' er en lille, skæg, tankevækkende håndbog, som illustrerer hvordan vi som mennesker, som komplekse og overanalyserende væsener, som oftest bliver overrasket af forandring og modsætter os den, så vi lader os hæmme af den istedet for at se mulighederne i det nye. Desuden kommer den med nogle simple læresætninger, som kan hjælpe os til at være forberedte på, omstille os til og nyde de uundgåelige forandringer vi oplever i livet. Det er der idag med mindfullness og coaching, hvad jeg også har erfaringer med, gjort en hel videnskab ud af, men i virkeligheden er det meget simpelt. Faktisk mener jeg, at denne lille bog, som kan læses på 1 time kommer hele vejen rundt om det essentielle - resten er som altid op til den enkelte. Og bogen er vel og mærket 10 år gammel:


Med en fortælling om fire små væsener, der reagerer helt forskelligt på at deres ost (læs: det de er vant til og som betyder noget for dem i deres liv at have) er blevet flyttet. To mus, Snif og Smut, er hhv. tidligt opmærksomme på forandring og smutter straks ud og igang med noget nyt. To menneskelige væsener, Hr. Hæm og Hr. Ha, er hhv. modstander og fornægter af forandring og lærer efterhånden at tilpasse sig ved at indse at have gjort noget forkert og le af det. 

Her er nogle citater, som jeg selv har fundet meget tankevækkende:

"Forvent en uundgåelig forandring"

"Den gamle ost kommer ikke tilbage, så flyt med osten"

"Hold fast i det du kan vinde, istedet for det du vil miste"

"Hvad ville du gøre, hvis du ikke var bange?" - "Når du trodser din frygt, vil du føle dig fri"

"At lægge mærke til de små ændringer tidligt, hjælper dig med at tilpasse dig de større forandringer senere"


Læs selv bogen og få det fulde udbytte - den er sjov og let læst, udover at den sætter tanker igang...

13.04.2012

Glæd jer... Sephora åbner i Illum 1. maj

Årstiden indbyder til nye, friske farver på neglene - og jeg er lige nu især vild med denne her, farven Passion, som jeg har købt i Sephora, som er en international beauty-kæde oprindeligt startet i Frankrig i 1969 (lidt som Matas - men mere sofistikeret) med diverse lækre mærker inden for make-up, hudpleje, parfume osv., og som også har deres egen billige beauty-linje, bl.a. med neglelakker
Neglelak fra Sephora i farven Passion, 
Indtil videre har vi kun kunne have glæde af dem i udlandet i et af de lande, hvor kæden efterhånden har spredt sig til (Frankrig, Italien, England, New York m.fl.). Nu er turen også kommet til kære Danmark - og hvorfor det ikke er sket noget før kan kun guderne vide - jeg er sikker på det vil blive en succes! Mærkerne man finder der er anderledes, skæve og lækre - til fornuftige priser. Den 1. maj slår beauty- og parfume-mekkaet dørene op i Illum, så der er det bare med at stå klar - og husk ikke mindst at få fingrene i én af Sephora's egne neglefile - de er simpelthen suveræne!

1. maj går det løs, og mon så ikke det bare er et spørgsmål om tid før flere af slagsen åbner i resten af landet...

04.04.2012

Anbefaling: Irma's Grødblandinger

Har du også indimellem svært ved at finde på noget lækkert at lave til morgenmad? Grød er altid en god ting, som man kan variere efter smag og hvad man lige har i køkkenskabet. Hvis ikke man har overskud eller fantasi til at sammensætte sin egen grød - som både smager godt, indeholder en god kombination af næringsstoffer og lægger en god bund fra morgenstunden - så har Irma lavet en grød-serie med en række lækre grødblandinger, som indeholder en masse gode sager og som smager skønt.


Blandingerne koster 39 kr. og fås i i hvert fald 6 varianter. I øjeblikket spiser jeg 'No. 2', som indeholder quinoa, hirse, ristet boghvede, fenikelfrø, æble og mørke rosiner. 'No. 3' - som indeholder havre og byg, solsikkekerner, rugflager, hybenpulver og tørrede jordbær -  har jeg tidligere prøvet og den var jeg ligeså vild med. Blandingerne kan bruges til morgen, men også til mellemmåltider og til dessert eller aftensmad alt efter, hvad de indeholder - anbefalinger herom står angivet på poserne. Irma har udviklet blandingerne i samarbejde med bageriet Aurion, som har reintroduceret de gamle kornarter som spelt, emmer o.l. og de indeholder alle kun fuldkornsprodukter... Se min version af grøden her:


Jeg tilbereder grøden med mælk istedet for vand, da det giver en langt mere cremet og lækker konsistens. Se på posen hvor meget væske, der skal bruges til en portion grød - det varierer. Desuden blander jeg små stykker æble i - al frugt kan anvendes - samt 1/2 tsk. stødt kanel og ingefær, som både giver smagen lidt ekstra og gør at der dufter skønt i køkkenet. Til sidst putter jeg en lille håndfuld rosiner og mandler over og voila - et styk lækker, mættende morgenmad!

25.03.2012

Anbefaling: Café Norden

Foråret lister sig ind over os! For mig betyder det tid til at give garderoben et friskt pust med sæsonens lyse, nye farver, og så betyder det café-hygge. For ingen shoppe-tur uden en tur på café, enten til en kop kaffe eller til en lækker frokost - hvor man sidder og nyder det gode vejr og gør status over sæsonens indkøb og livet i det hele taget. Og i den forbindelse er der et sted, jeg vender tilbage til igen og igen - Café Norden ved Storkespringvandet.  For det første ligger den jo perfekt i forhold til i hvert fald mine faste must-visit steder på shoping-ruten, for det andet er der god udsigt ud over Strøgets byliv - ja, jeg kan altså godt lide at betragte mennesker. For det tredje er maden helt suveræn med lækre råvarer, gode smage og kombinationer af ingredienser - man ender altid i et dilemma mht. hvilken sandwich eller salat det nu skal være denne gang. Og for det fjerde er portionerne gigantiske - man får virkelig noget for sine penge, for ja, stedet er da i den dyre ende, qua den eftertragtede beliggenhed. Men, men, men, det er altså det hele værd.



Igår vovede jeg mig så ud i en ny ret - selvom parma-pastaen, tunsalaten og auberginesandwichen også kaldte på mig - en broccoli-salat med aubergine og alverdens lækkert fyld; rødløg, ristede nødder og blommer og et stykke bruchetta med den lækreste gedeost toppet med kandiserede æbler og timian. Mums, det var godt nok lækkert og hermed min nye favorit på Norden og ja, på caféerne i indre by's shoppeområde i det hele taget!