Brunchen fås først og fremmest ikke bedre. Derudover byder menuen på et hav af lækkerier. Man kan f.eks. få en række interessante appetitvækkere som hummus eller knoldaioli med lækkert speltbrød til. Til aften serveres i øvrigt, blandt meget andet, quinoa-risotto med grøntsager, salat med gedeost, fuldkornswok med tofu/kylling/okse/rejer. Igår spiste jeg selv en skaldyrstallerken med tigerrejer og muslinger i en cremet ingefær-kokos-hvidvinssauce med grøntsager og en knoldaioli med brød til. Min ven valgte deres marrokanske kødboller i en pikant tomatsauce med perlebygtabuleh og myntetzatziki Hvis det lyder lækkert - ja, så smagte det 10 gange bedre! Virkelig en samgsoplevelse, som er en af de bedste jeg har fået på en restaurant. Det skal virkelig bare opleves... Og selv er jeg parat til at smæske mig gennem resten af deres fantastiske menu-kort inden for nærmeste fremtid.
En blog med peeps (glimt) fra mit hjerte. Lidt erfaringer, inspiration og tanker om det der optager mig. Lidt om mode og skønhed, lidt mere om sundhed og velvære og en helt masse om mad!
Viser opslag med etiketten Sundhed. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Sundhed. Vis alle opslag
22.08.2011
Anbefaling: BioMio.. Måske den perfekte restaurant
Brunchen fås først og fremmest ikke bedre. Derudover byder menuen på et hav af lækkerier. Man kan f.eks. få en række interessante appetitvækkere som hummus eller knoldaioli med lækkert speltbrød til. Til aften serveres i øvrigt, blandt meget andet, quinoa-risotto med grøntsager, salat med gedeost, fuldkornswok med tofu/kylling/okse/rejer. Igår spiste jeg selv en skaldyrstallerken med tigerrejer og muslinger i en cremet ingefær-kokos-hvidvinssauce med grøntsager og en knoldaioli med brød til. Min ven valgte deres marrokanske kødboller i en pikant tomatsauce med perlebygtabuleh og myntetzatziki Hvis det lyder lækkert - ja, så smagte det 10 gange bedre! Virkelig en samgsoplevelse, som er en af de bedste jeg har fået på en restaurant. Det skal virkelig bare opleves... Og selv er jeg parat til at smæske mig gennem resten af deres fantastiske menu-kort inden for nærmeste fremtid.
05.08.2011
Den bedste start på dagen..
Sådan ser min absolut yndlings morgenmad ud. Jeg spiser den stort set hver morgen og elsker, at den kan varieres på et utal af måder ved f.eks. at skifte frugt eller topping til lige det, jeg har lyst til. Her til sommer er en bær-version min favorit, og i denne her brugte jeg kirsebær, brombær og blåbær. Ovenpå hældte jeg lidt vanilje-yoghurt og toppede op med müsli, rosiner og mandler. Mums! Og så er det jo et plus, at det bare er så sundt, så sundt, så sundt med de her bær...
09.06.2011
Pukka-love
Jeg har egentlig altid holdt mig langt væk fra brev-te, som jeg associerede med alt for bitre eller søde syntetiske smage, som ikke har noget som helst med te at gøre. Men efter at have smagt teen fra Pukka, som fås i et hav af variationer, har jeg fået øjnene op for te i breve. Den slags kan rent faktisk gøres rigtig lækker. Her er mine tre seneste, som jeg fandt på tilbud til 100 kr. i en helsebutik på Vesterbro. Normalt koster de ca. 40 kr. stykket, hvilket også er en helt fair pris.
Den ene er med kamille og vanilje (lidt krydret og sød i smages), den anden en traditionel chai (rund smag af kanel og kardemomme) og den sidste med 3 slags ingefær-rod (krydret ingefær med lidt sød eftersmag af lakridsrod). De smager alle helt fantastisk og er blevet fast inventar i min taske, så jeg altid kan få mig en kop ordentlig te på studiet eller arbejdet. Det er nemlig fordelen ved breve. Og på trods af brev-formatet kommer de forskellige ingredienser rigtig godt til udtryk og giver en virkelig god smags-kombination. Jeg glæder mig helt sikkert til at opleve endnu flere Pukka-varianter.
Abonner på:
Opslag (Atom)



